گوگل پلی پس با بیش از 350 برنامه و بازی رونمایی شد
گوگل از سرویس اشتراکی خود، برای بازیها و اپهای گوگل پلی با نام Play Pass رونمایی کرد. این سرویس که تا حدی مشابه Apple Arcade هست، به کاربران اندروید این امکان را میدهد، با پرداخت ۴/۹۹ دلار در ماه به تعداد زیادی از بازیها و اپلیکیشنهای پولی دسترسی پیدا کنند که علاوه بر کیفیت بالاتر نسبت به نمونههای رایگان، هیچگونه تبلیغاتی نیز ندارند.
توضیحات تکمیلی
گوگل از سرویس اشتراکی خود، برای بازیها و اپهای گوگل پلی با نام Play Pass رونمایی کرد.
این سرویس که تا حدی مشابه Apple Arcade است، به کاربران اندروید این امکان را میدهد، با پرداخت ۴/۹۹ دلار در ماه به تعداد زیادی از بازیها و اپلیکیشنهای پولی دسترسی پیدا کنند. این سرویس، علاوه بر کیفیت بالاتر نسبت به نمونههای رایگان، هیچگونه تبلیغاتی نیز ندارد.
گوگل پلی پس، تفاوتهایی با سرویس اپل آرکید نیز دارد. از جمله برخوردار نبودن سرویس گوگل پلی پس از محتوای اختصاصی، تمام محتوایی که درپلی پس وجود دارد، در فروشگاه پلی استور به صورت جداگانه قابل خرید است. همچنین امکان در اختیار داشتن اپلیکیشنهای پولی در کنار بازیهای غیر رایگان بر خلاف سرویس رقیب در پلی پس وجود دارد.
گوگل این سرویس را به مدت 10 روز، رایگان در اختیار کاربران قرار میدهد و علاوه بر این، هزینه ماهیانه این سرویس در سال اول، 1.99 دلار خواهد بود. سرویس پلی پس در این هفته برای کاربران آمریکایی و به زودی برای سایر نقاط دنیا در دسترس قرار خواهد گرفت.
به گفته گوگل دو سوم اپهای پلی پس را بازیها تشکیل میدهند. ازجمله بازیهای قرار گرفته روی این سرویس، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
Stardew Valley ،Terraria ،Monument Valley ،Risk ،Star Wars: Knights of the Old Republic ،Limbo
نکته مهم دیگر درباره گوگل پلی پس، قابلیت تقسیم کردن اشتراک با 5 نفر از اعضای خانواده از طریق Google Play Family Library است. با استفاده از این قابلیت هر فرد میتواند به صورت جداگانه به این سرویس دسترسی داشته باشد و برنامههایی که یکی از افراد خانواده دانلود میکند برای دیگران نمایش داده نشود. همچنین تمامی محصولات این سرویس شامل برنامه کنترل والدین برای مدیریت فرزندان است.
برخلاف اپل، در این سرویس شاهد قوانین سختگیرانه امنیتی نیستیم. گوگل میزان پرداختی به توسعه دهندگان را به نسبت میزان درگیری کاربران با اپلیکیشنها و بازیها مشخص میکند، گوگل برای این کار، تعداد دفعات و میزان زمان اجرای محتوا در طول هفته را بررسی میکند. طبق گفته گوگل، توسعهدهندگان برای قرارگیری محصولاتشان در گوگل پلی پس نیازی به انجام کار اضافهای ندارند، تنها باید APIها و تبلیغات استاندارد را پشتیبانی کنند و همچنین نیازی به عرضهی دو نسخهی مجزا برای پلی پس و فروشگاه پلی استور ندارند.
در حال حاضر در فروشگاه گوگل پلی، تب مخصوصی برای این سرویس در نظر گرفته شده است. با مراجعه به این تب میتوانید حق اشتراک این سرویس را فعال کنید. اپهای پلی پس در پلی استور با آیکونی به شکل یک بلیط رنگی، مخصوص این سرویس مشخص میشوند.
پاسخ خود را می توانید در این قسمت بنویسید: