توضیحات تکمیلی
اگر تلفن همراه خود را تعمیر کردهاید و شناسه (IMEI) آن تغییر کرده است و به هر دلیلی قادر به برگرداندن شناسه قبلی به تلفن همراه خود نیستید، سامانه همتا فرآیندی به نام «ثبت گوشی تعمیراتی» در نظر گرفته است. در ادامه به توضیح کامل این فرآیند میپردازیم.
بیشتر بخوانید: استعلام اصالت گوشی
قبل از شروع مراحل زیردقت داشته باشید تنها در صورتی که شناسه تلفن همراه شما، از طریق فعالسازی یا افزودن دستگاه تحت مالکیت قطعی سیمکارت شما در آمده باشد و در صفحه کاربری نمایش داده شود، امکان انجام فرآیند ثبت تعمیری روی آن شناسه وجود خواهد داشت.
ابتدا وارد سایت همتا به آدرس www.hamta.ntsw.ir شوید. در صورتی که قبلا در سایت ثبتنام نکردهاید ابتدا با کلیک بر روی بخش ثبتنام به سادگی از طریق شماره تلفن همراه خود و ارائۀ مشخصاتی مانند نام و نامخانوادگی، کد ملی و... مراحل ثبتنام را انجام دهید و وارد صفحه کاربری خود شوید.
بیشتر بخوانید: انتقال مالکیت تلفن همراه
پس از ورود به صفحه کاربری خود در سامانه همتا، از نوار ابزار سمت راست، گزینه «ثبت گوشی تعمیراتی» را انتخاب کنید. سپس مانند شکل، تلفن همراهی را که میخواهید شناسه آن را تغییر دهید انتخاب کنید.
بیشتر بخوانید: ثبت گوشی مسافری
بیشتر بخوانید: فعالسازی تلفن همراه
در این مرحله مانند شکل، در فیلد تعیین شده شناسه (IMEI) جدید تلفن همراه تعمیر شده را وارد کنید و دکمه ثبت را بزنید. در صورت تأیید اطلاعات، توسط سامانه همتا، شناسه قبلی حذف و شناسه جدید جایگزین آن میشود.
توجه: دقت داشته باشید که اگر شناسه قبل از تعمیر، متعلق به یک مدل تلفن همراه و شناسه بعد از تعمیر، متعلق به مدل تلفن همراه دیگر باشد، ثبت گوشی تعمیراتی برای شما انجام نمیشود. در این حالت، شما باید به تعمیرکار دستگاه خود مراجعه کنید و از ایشان بخواهید که شناسه قبل از تعمیر را روی تلفن همراه شما بازگرداند.
در صورت داشتن هرگونه سوال یا انتقاد و پیشنهاد، آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.
پاسخ خود را می توانید در این قسمت بنویسید: