توضیحات تکمیلی
بعد از خرید تلفن همراه جدید و قانونی، برای استفاده باید ابتدا آن را فعالسازی کنید. این کار باید بعد از قرار دادن سیمکارت و روشن کردن آن توسط مشتری انجام شود.
در ادامه مراحل فعالسازی تلفن همراهی که در طرح رجیستری ثبت شده است را توضیح میدهیم. برای انجام این کار سه روش وجود دارد.
1_ کد دستوری #۷۷۷۷*
بعد از قرار دادن سیمکارت و روشن کردن آن، با شماره گیری کد دستوری #۷۷۷۷* و زدن دکمه تماس، با تصویری مانند شکل شماره 2 رو به رو میشوید. برای افزودن دستگاه، عدد 4 را بفرستید. در این مرحله، شناسه تلفن همراه (IMEI) خود را وارد کنید و گزینه ارسال را بزنید.
بیشتر بخوانید: انتقال مالکیت تلفن همراه
توجه: شناسه تلفن همراه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیمکارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شمارهگیری #06#* قابل مشاهده است. شناسه ۱۵ رقمی تلفن همراه را بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.
اگر تلفن همراه شما دارای دو سیمکارت باشد، بعد از وارد کردن شناسه اول، سامانه به صورت خودکار موضوع را تشخیص میدهد و پیغامی را مبنی بر وارد کردن شناسه دوم دستگاه، برای شما نمایش می دهد. با وارد کردن شناسه دوم و ارسال آن، شما شاهد پیغام دیگری جهت تایید صحت اطلاعات خواهید بود. درصورت تایید اطلاعات عدد 1 را بفرستید. (اگر تلفن همراه شما تک سیمکارت باشد، یک شناسه و اگر دو سیمکارت باشد، هر دو شناسه برای شما نمایش داده میشود)
بعد از طی مراحل قبل، پیغامی را بر روی صفحه گوشی خود مبنی بر فعالسازی موفق تلفن همراه دریافت میکنید. اکنون شما میتوانید بدون مشکل از گوشی خود استفاده کنید.
بیشتر بخوانید: ثبت گوشی مسافری
2_ سایت www.hamta.ntsw.ir
در این روش ابتدا وارد سایت همتا به آدرس www.hamta.ntsw.ir شوید.
در صورتی که قبلا در سایت ثبتنام نکردهاید ابتدا با کلیک بر روی بخش ثبتنام به سادگی از طریق شماره تلفن همراه خود و ارائۀ مشخصاتی مانند نام و نامخانوادگی، کد ملی و... مراحل ثبتنام را انجام دهید و وارد صفحه کاربری خود شوید.
پس از ورود به صفحۀ کاربری خود در سامانه همتا، مانند شکل زیر گزینه «افزودن دستگاه» را انتخاب کنید.
در این مرحله باید شناسه تلفن همراه خود را وارد کنید و گزینه ثبت را بزنید.
بیشتر بخوانید: ثبت تلفن همراه تعمیری
توجه: شناسۀ تلفن همراه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیمکارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شمارهگیری #06#* قابل مشاهده است. شناسه ۱۵ رقمی تلفن همراه را بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.
اکنون پیغامی مبنی بر فعالسازی موفق تلفن همراه شما نمایش داده میشود و شما میتوانید بدون مشکل از گوشی خود استفاده کنید.
روش دیگری که میتوانید تلفن همراه خود را از طریق سایت فعال کنید، این است که در صفحه کاربری خود مانند شکل زیر قسمت فعالسازی تلفن همراه را انتخاب کنید.
حال صفحهای برای شما نمایش داده میشود که در آن اطلاعاتی مانند شماره تلفن، شناسه تلفن همراه، کد فعالسازی یکبار مصرف و عبارت امنیتی را از شما میخواهد. تمامیی اطلاعات را ثبت کنید و گزینه فعالسازی را بزنید.
پیشنهاد کارشناسان ما استفاده از روش اول است.
بیشتر بخوانید: استعلام اصالت گوشی
3_ اپلیکیشن همتا
در این روش ابتدا نرمافزار همتا را از سایت دانلود کنید. بعد از نصب و باز کردن نرمافزار، شماره تلفن خود را ثبت کنید و وارد صفحه اصلی نرمافزار شوید. سپس گزینه فعالسازی تلفن همراه را انتخاب کنید. در صفحۀ نمایش داده شده، اطلاعاتی مانند شماره تلفن، شناسه تلفن همراه و کد فعالسازی از شما خواسته می شود. برای ثبت شناسه تلفن همراه، علاوه بر وارد کردن شناسه به صورت دستی، میتوانید از بالای صفحه، گزینه«شناسۀ دستگاه من» و یا گزینه «دریافت شناسه از طریق بارکدخوان» را انتخاب کنید. در صورتی که بخواهید از طریق بارکد درج شده بر روی تلفن همراه، شناسه را دریافت کنید، باید از گزینه دوم استفاده کرد.
پس از تکمیل اطلاعات، گزینه ارسال را بزنید. اکنون پیغامی مبنی بر فعالسازی موفق تلفن همراه، نمایش داده میشود و شما میتوانید بدون مشکل از تلفن همراه خود استفاده کنید.
در صورت داشتن هرگونه سوال یا انتقاد و پیشنهاد، آن را در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.
پاسخ خود را می توانید در این قسمت بنویسید: